post image

Kanalen

Conversation24 omnichannel commerce platform integreert Tikkie betalingen van ABN AMRO Bank

In samenwerking met Tikkie (ABN AMRO), heeft Conversation24 vandaag haar nieuwste Commerce platform gelanceerd, waarmee het mogelijk wordt om via contactkanalen als WhatsApp en Webchat producten te bestellen en direct af te rekenen.

 

Direct afrekenen

De markt voor conversational commerce groeit snel, omdat aanbieders steeds meer functies toevoegen aan hun communicatiekanalen. Zo maakt WhatsApp Business het sinds kort mogelijk voor retailers om hun productcatalogus te tonen in een gesprek of in Webchat. Medewerkers konden een winkelwagentje vooraf vullen en aanbevelingen doen tijdens een gesprek. Echter, als de klant een aankoop wilde doen, was er tot op heden geen mogelijkheid om ook meteen af te rekenen.

Het Conversation24 platform maakt dit nu wel mogelijk, wat zowel het gebruiksgemak als de conversie ten goede komt. Consumenten kunnen via Webchat, WhatsApp en andere kanalen in contact komen met aanbieders om producten en diensten te vinden, aankopen te doen, bestellingen te volgen en problemen direct in een gesprek op te lossen.

 

Gateway voor gesprekken en betalingen

Het afgelopen jaar heeft het ontwikkelteam van Conversation24 hard gewerkt om verschillende communicatiekanalen, zoals WhatsApp Business, te integreren in haar platform. Om echter het hele proces van kiezen en bestellen binnen een chatgesprek te laten verlopen, werd nog gezocht naar een betaalaanbieder, welke mee zou kunnen innoveren.

Deze werd gevonden in Tikkie, een onderdeel van de ABN AMRO bank. De samenwerking tussen de twee bedrijven leverde verrassende mogelijkheden op en leidde tot een platform dat fungeert als gateway voor gesprekken en betalingen.

 

Eerste klant

De Nederlandse schoenenretailer Van den Assem is als eerste pilot klant bij het project betrokken. ‘Toen we de eerste demo zagen, waren we direct enthousiast. In Nederland wordt WhatsApp zoveel gebruikt dat het gebruik van WhatsApp als verkoopkanaal met een catalogus een logische volgende stap is. De betaaloptie maakt het plaatje compleet. Wij zien conversational commerce zeker als een belangrijk onderdeel van de toekomststrategie van Van Den Assem’, zegt Theo Sengers, Managing Director, Van den Assem.

 

De markt voor conversational commerce gaat door het dak

De basis is het in eigen beheer ontwikkelde software platform van Conversation24. CEO Nick Blom is verheugd: ‘Deze toepassing biedt zoveel mogelijkheden om in chatconversaties over meerdere kanalen al direct tot aankoop over te gaan. En waarom zou je als consument ook wachten als je toch al weet wat je wilt en direct kunt bestellen? Het maakt de cirkel voor conversational commerce rond vanaf het eerste contactmoment tot het afronden van de betaling. En zoals iedereen weet staat deze markt pas aan het begin. Schattingen geven aan dat de uitgaven in conversational commerce zullen verzevenvoudigen tot 290 miljard dollar in 2025. Ik kan niet enthousiaster zijn over de toekomst!’.

   

post image

Kanalen

Omnichannel ondernemingen zijn in de meerderheid: hoe nu verder?

See more