post image

Marketing

Wat mogen de kleinhandel en de e-handel verwachten van Valentijnsdag in 2021?

De liefde hangt in de lucht, maar moet in 2021 anders gevierd worden! Zoals we allemaal weten, is de pandemie nog niet voorbij. Nu fysieke winkels over de hele wereld gesloten blijven, hebben mensen geen andere keuze dan online te shoppen. En dat zal niet veranderen voor Valentijnsdag. Financieel gezien is het misschien niet het beste moment. Toch zijn mensen bereid te investeren in een mooi cadeau voor hun significante andere. Uit statistieken van de National Retail Foundation blijkt dat Valentijnsdag een aanzienlijk potentieel heeft om het bestedingsrecord van het jaar te overtreffen. 

Volgens hun enquête zijn consumenten van plan om gemiddeld 196,31 dollar uit te geven aan cadeaus. Dat is een stijging van 21% ten opzichte van het vorige record van vorig jaar van 161,96 dollar. Heeft uw e-commerce bedrijf het moeilijk door deze pandemie? Dan is dit misschien het juiste moment om extra energie in uw campagnes te steken en ervoor te zorgen dat uw klantenserviceteam klaar is om al deze klanten te verwerken!

Wie is er van plan om dit jaar cadeaus te kopen voor Valentijnsdag?

Het goede nieuws is dat tegenwoordig ook mensen die geen relatie hebben van plan zijn om geld uit te geven voor Valentijnsdag. Mensen zien het als een goede gelegenheid om ook hun familieleden een cadeau te geven. Sommige consumenten hebben zin om een cadeau voor zichzelf te kopen. Anderen willen iets kopen voor hun kinderen, hun collega’s, en verrassend genoeg, voor hun huisdieren! Laten we eens kijken naar de algemene statistieken:

  • Koester uw huisdier. We beginnen met de meest – althans voor sommigen – ongebruikelijke. Het komt met het hoogste cijfer in de geschiedenis van de enquête. 27% van de consumenten verwacht het Valentijnscadeau voor hun huisdier te kopen. Consumenten willen ongeveer 12,21 dollar uitgeven aan een cadeau voor hun huisdier.
  • Welke groep is van plan meer uit te geven? Leeftijden 35-44 zeggen dat ze van plan zijn gemiddeld $ 358,78 uit te geven. De leeftijdsgroep 25-34 heeft meestal een baan, dus een inkomen, en sommigen hebben ook kinderen. Zij verwachten dus ongeveer $ 307,51 uit te geven. De leeftijdsgroep 18-24 vertegenwoordigt het laagste segment, en zij zullen waarschijnlijk gemiddeld 109,31 dollar uitgeven.
  • Hoe zit het met het geslacht? Hier is er geen verandering ten opzichte van de vorige edities van de enquête. Mannen zouden meer moeten uitgeven dan vrouwen: $ 291,15, tegenover $ 106,22 van vorig jaar.
  • En wie willen ze begroeten? Consumenten zijn van plan ongeveer 30,19 dollar uit te geven aan andere familieleden dan echtgenoten. Mensen verwachten 14,69 dollar uit te geven aan cadeaus voor vrienden, tegenover 9,78 dollar vorig jaar. Voor klasgenoten en leraren van kinderen ligt het gemiddelde op $ 14,45, tegen $ 8,63 vorig jaar. Zelfs als velen thuiswerken, zijn ze nog steeds van plan om ongeveer $12,96 uit te geven aan geschenken voor collega’s. 

Zorg ervoor dat u klaar bent om de verwachtingen van uw klanten te overtreffen!

Een loyale klant zou opnieuw winkelen bij dezelfde webwinkel. Misschien houden ze zoveel van de diensten die u aanbiedt dat ze die misschien wel aan hun vrienden aanbevelen. Dus waarom zou u deze klanten niet compenseren met een speciale korting voor Valentijnsdag? Denk aan mensen die weinig tijd hebben om rond te kijken voor ze het perfecte cadeau kiezen. Sommige gepersonaliseerde kits kunnen een geweldige oplossing zijn. De huidige situatie dwingt bedrijven en klanten om buiten de gebaande paden te denken. Date nights zijn de favoriete keuze van mensen voor Valentijnscadeaus. Maar nu de restaurants in sommige landen nog gesloten zijn, hebben geliefden misschien liever een verfijnd afhaalmenu. Dus waarom geen samenwerking met een restaurant overwegen en een paar vouchers als Valentijnscadeau weggeven? 

Toch gaat het niet alleen om het voorbereiden van leuke campagnes. Vooral in deze tijden moeten online bedrijven zich richten op klantenondersteuning. Zonder de mogelijkheid om iets in een fysieke winkel te kopen, zullen mensen zeker meer tijd online doorbrengen. Dat kan leiden tot meer gestresste klanten, dus zorg ervoor dat uw klantenserviceteam daar klaar voor is! Zorg ervoor dat alle informatie over verzendopties duidelijk is, net als het retourbeleid. Bereid uw klantenserviceteam vervolgens voor op het snel beantwoorden van de meest voorkomende vragen en adviseer hen prioriteit te geven aan positief taalgebruik.

Rekening houdend met het perspectief van klanten, verwachten zij dat uw agenten proactief zijn en zo snel mogelijk antwoorden. Om deze reden is live chat de beste oplossing, omdat klanten dan niet de telefoon hoeven te pakken of een nieuw tabblad hoeven te openen om een e-mail te sturen als ze twijfelen. In een fysieke winkel moet je op zoek naar een verkoper als je hulp nodig hebt. Een soortgelijke optie kan worden geboden via de chat, aangezien een agent kan reageren op antwoorden van klanten slechts een klik verwijderd!

Zo is chatautomatisering een goed alternatief om klanten in de wachtrij te behandelen. Maar het bieden van een menselijke en gepersonaliseerde ervaring kan veel beter zijn! Met live chat kunnen agenten klanten in real-time helpen en voorkomen dat ze moeten wachten. Dus, net als voor de feestdagen en andere belangrijke commerciële dagen zoals Black Friday en Cyber Monday, moet u nadenken over het extern inhuren van extra personele ondersteuning. Door een workflow voor te bereiden tussen uw huidige team en het extra personeel, zal het organiseren van de grote toestroom een fluitje van een cent zijn.

Valentijnsdag staat voor de deur, maar er is nog tijd om actie te ondernemen en consumenten te helpen bij het vieren. Het kan ook een voorwendsel zijn om de manier waarop uw bedrijf met klanten omgaat een nieuwe vorm te geven. Weet u niet waar u moet beginnen? Wij hebben het voor u geregeld

Bron: Martech Zone

 

post image

Commerce

Holland Capital investeert in Conversation24 en de toekomst van Conversational Commerce

See more