post image

Channels

De beste Live Chat voorbeelden voor 2021

Live Chat is de software die op dit moment veruit het meest aan de verwachtingen van klanten voldoet. We gingen altijd al gehaast en stressvol om met ons werk en persoonlijke leven. Maar het werd nog erger na de uitbraak van de pandemie. We hadden geen andere keuze dan onze routine aan te passen om bijna volledig online te functioneren. Daarom werd Live Chat zo belangrijk voor het bedrijfsleven: omdat het past in elke drukke dagelijkse routine.

Bovendien moeten bedrijven natuurlijk daar zijn waar hun potentiële en bestaande klanten zijn. En Live Chat voldoet aan die eis. Klanten kunnen via hun telefoon of computer snel een gesprek beginnen. Dit kan zonder eerst een formulier in te vullen of in een wachtrij te staan.

Dus, of je nu al Live Chat op je website of app hebt, of er vandaag nog mee wilt beginnen, dan geeft dit artikel je inzichten. We zullen hier de beste Live Chat voorbeelden voor 2021 bespreken.

 

Wat is Live Chat?

Voordat we het gaan hebben over de beste Live Chat voorbeelden, zullen we Live Chat even kort omschrijven. Live Chat is een berichtenkanaal die real-time conversaties tussen een bedrijf en klanten mogelijk maakt. Bovendien kunnen bedrijven Live Chat-diensten combineren met een chatbot. Zo kunnen ze klanten op elk moment van de dag snel antwoord te geven.

Bekijk dit artikel om meer te leren over wat Live Chat is en hoe je bedrijf kan groeien door het gebruik van deze software.

 

Waarom moeten bedrijven Live Chat gebruiken?

Ten eerste is het zo dat consumenten wel vaak zoeken naar een efficiënte chat service, maar deze bijna nooit vinden. Volgens One Report wil 89% van de consumenten de mogelijkheid hebben om bedrijven in real-time berichten te sturen. Alleen biedt slechts 48% van de bedrijven chatdiensten aan.

Bovendien veranderen sommige bedrijven hun chatdiensten uiteindelijk in een traditionele klantenservice. De snelle antwoorden klinken robotachtig, en consumenten hebben het gevoel dat ze gewoon een nummer zijn. Aan de andere kant wordt je team belast met het beantwoorden van telkens dezelfde vragen. Hierdoor blijft er weinig tijd over om complexere verzoeken te behandelen.

Er is echter geen reden tot paniek! Door de juiste tools te gebruiken, kun je je klanten een waardevolle en moeiteloze ervaring bieden. Met het oog daarop, laten we hieronder vijf van de beste Live Chat voorbeelden voor 2021 zien. Ze kunnen je inspireren tijdens je reis door wereld van het chatten, en het opbouwen van relaties met je klanten!

 

De beste Live Chat voorbeelden

Wil jij alles uit het gebruik van Live Chat halen, maar weet niet waar te beginnen? Maak je geen zorgen, wij zijn er voor je! Bekijk eerst deze voorbeelden eens. Je kunt ze snel aanpassen aan jouw support-, verkoop- en marketingstrategieën.

 

Klanten direct benaderen met Live Chat

Wat gebeurt er meestal als je een winkel binnenloopt? Meestal komt er een verkoper naar je toe, zegt gedag, en vraagt of hij je ergens mee kan helpen. Dat werkt net zo met een website of app. Begroet je bezoeker zodra ze op de homepage belanden. Als de persoon dan reageert, kunnen je medewerkers hem snel wegwijs maken met informatie over de producten en diensten.

 

Besteed speciale aandacht aan frequente bezoekers

Live Chat software maakt het mogelijk om na te gaan hoe vaak een bezoeker de website heeft bezocht. En hoe lang hij op bepaalde pagina’s is geweest. Grijp daarom die kans om te vragen of ze vragen hebben over de producten en diensten. Laat zien dat je om ze geeft, en sta klaar om te helpen. Consumenten waarderen een attente en proactieve benadering.

 

Zorg voor een persoonlijke ervaring

Zoals we al zeiden is het belangrijk om attent en pro-actief te zijn. Maar laten we ook benadrukken hoe belangrijk het is om een persoonlijke ervaring te bieden. Live Chat is er om de communicatie tussen bedrijven en klanten makkelijker te maken. Maar zelfs als het gesprek kort en snel is, zijn er manieren om een band op te bouwen. Het draait allemaal om het opbouwen van een loyale relatie.

Spreek je met een klant die onlangs een koffiezetapparaat op je website heeft gekocht en nu koffiebonen wil kopen? Vraag bijvoorbeeld hoe hun ervaring was. Of dat het product aangekomen is zoals het hoort en of het hen gelukt is te installeren.

Iedereen weet hoe het werkt, een klant die tevreden is met de service zal eerder terugkomen. Overweeg daarom om een foto, en de naam van de chatoperator toe te voegen. Je kunt ook gebruik maken van fictieve personages als dat meer past bij je bedrijf.

 

Verminder het verlaten van winkelwagentjes

Wist je dat ongeveer 70% van de online winkelwagentjes worden achtergelaten voordat de klant klaar is met winkelen? Natuurlijk willen sommige klanten de aankoop simuleren om een idee te krijgen van de uiteindelijke prijs. Maar vaak laten ze het winkelmandje staan omdat ze twijfelen.

Live Chat kan dat makkelijk verhelpen. In plaats van twijfelend de website te verlaten, kunnen klanten snel iets vragen over je maten. Of bijvoorbeeld je bezorgkosten dubbel checken.

Ook al is er nog steeds geen garantie dat ze een bestelling zullen plaatsen, vergroot je wel de verkoopkansen.

 

Beheer datagegevens nauwkeuriger

Alle gesprekken die plaatsvinden binnen Live Chat software genereren data. En deze gegevens zijn goud waard voor je bedrijf. Elk stukje informatie dat je uit een gesprek met een klant haalt, kan inzicht geven in dingen die aandacht of verbetering nodig hebben.

Bovendien kan het helpen bij het organiseren van de diensten van je chatoperatos. Dat komt omdat je meer duidelijkheid kunt krijgen over de drukste momenten van de dag via de chat.

 

Live Chat is here to stay. Zoals we hierboven al benadrukten, heeft Live Chat software vele tools om de prestaties van je bedrijf te verbeteren. Wij willen jou graag helpen met het verbeteren van je bedrijf door Live Chat. Begin er nu mee!

post image

Channels

Toom Kiest WhatsApp als Marketingtool

See more