post image

Channels

Toom Kiest WhatsApp als Marketingtool

Toom is een doe-het-zelfwinkel gevestigd in Duitsland, die het marktgestuurde assortiment rond de thema’s bouwen en renoveren combineert. Net als veel andere bedrijven houden zij hun klanten op de hoogte van nieuwe releases en aanbiedingen door hen regelmatig nieuwsbrieven te sturen.

Toom besefte echter dat chatten en berichten de favoriete bezigheden zijn van alle internetgebruikers. Om nog maar te zwijgen van het feit dat die communicatiemiddelen beter aansluiten bij de huidige preoccupatie met het terugdringen van de CO2-uitstoot. Waar WhatsApp-berichten sneller worden geopend, belanden nieuwsbrieven die per e-mail of mailbox worden verstuurd meestal in de spamfolder of de prullenbak.

Daarom, met een open rate van ruim 80%, heeft Toom geconcludeerd dat nieuwsbrieven via WhatsApp de oplossing zijn.

Hiervoor hoeven klanten alleen maar de QR-code op de website te scannen om een WhatsApp-chat te openen die hen doorverwijst naar een van de medewerkers van Toom. Na het invoeren van hun postcode krijgen ze niet alleen een selectie van lokale markten waaruit ze hun favoriet kunnen kiezen, maar ontvangen ze ook regelmatig de nieuwste folder van de winkel van hun keuze.

Dit is slechts één van de ontelbare voorbeelden waarbij de nieuwe communicatiekanalen nieuwe mogelijkheden voor bedrijven hebben geopend om onmiddellijke assistentie en vervolg leads te bieden via Live Chat en Chatbot.

Dit innovatieve gebruik van WhatsApp heeft zeker de interesse van Conversation24 gewekt! Klik gerust hier als je ook meer wilt weten over het idee van Toom.

 

Gebruik jij Whatsapp al voor je bedrijf? Bekijk deze pagina om je gratis proefperiode te starten en bekijk de WhatsApp-functies die we kunnen bieden om je bedrijf naar de volgende fase te brengen.

post image

Channels

WhatsApp breidt gebruik uit naar Gouden Gids 2.0.

See more