post image

Channels

Geniale chatfuncties die je werk zullen verlichten

Werken met een chat heeft vele voordelen. Het is voor de meeste mensen tegenwoordig snel en handig. Maar zonder de juiste chatfuncties, is het wel mogelijk dat je een chat mist of niet in staat bent om ze allemaal even snel af te handelen. 

Met de juiste chat software worden deze gevallen eerder uitzonderingen. Conversation24 beschikt over functies waarmee je niet alleen gemakkelijker en efficiënter kunt werken, maar waarmee je ook de klanttevredenheid kunt verhogen. Hier enkele voorbeelden van de handige chatfuncties die je kunt gebruiken met Conversation24:

 

Snelle antwoorden

Deze chatfunctie geeft vooraf geschreven antwoorden op vragen die klanten vaak stellen. Ze staan al in het systeem en zijn altijd beschikbaar voor de operator. Het enige wat je hoeft te doen is een commando gebruiken met het trefwoord dat aan het antwoord is gekoppeld, en dan kun je het gebruiken.

Deze chatfunctie is erg handig, omdat je niet steeds opnieuw hetzelfde hoeft te schrijven. Het bespaart zowel energie, als tijd. De klant ontvangt het antwoord snel en foutloos, omdat het vooraf al is geschreven. Dit komt de kwaliteit van de service ten goede.

 

Voorvertoning berichten

Met de chatfunctie voorvertoning voor berichten kun je zien wat de klant typt voordat hij het naar je verstuurt. Dit bericht verschijnt dan in rode letters op een grijze achtergrond, zodat je weet dat het bericht nog niet verzonden is. 

Het is erg handig om vooraf te weten wat de klant wil gaan zeggen. Op die manier kunt je je antwoord van tevoren al voorbereiden of alvast beginnen met het verzamelen van de informatie die je nodig hebt om hen te helpen. Tegen de tijd dat ze hun bericht sturen, heb je misschien al het antwoord voor ze.

 

Belangrijke Indicatoren

Een van de beste en nieuwste Conversation24 chatfuncties is de functie belangrijke indicatoren. Dit zijn kleine pictogrammen die je kunt zien in de rechterbovenhoek van het chatvenster. Ze hebben verschillende kleuren en iconen, die elk een andere boodschap overbrengen aan de operator.

Een voorbeeld hiervan is een rode indicator met een klein klokje erin. Deze indicator geeft aan dat je al meer dan 60 seconden niet heeft geantwoord. Het laat je weten dat je zo snel mogelijk moet antwoorden.

ReplySoon Indicator

Er zijn ook indicatoren die laten zien dat de klant niet heeft geantwoord of dat een chat is gesloten of gepauzeerd. Andere indicatoren laten zien zien dat de screen share optie is ingeschakeld, of de chat is overgezet, etc. 

De attentie-indicatoren functie is erg belangrijk. Met deze chatfunctie kun je duidelijk de prioriteit van je chats zien. Op deze manier is de kans dat je een chat mist of kwijtraakt veel kleiner. Je weet precies wat je moet doen met alle chats, zelfs voordat je ze opent.

 

Web Tabs en Screen Share

Web Tabs en Screen Share lijken veel op elkaar. Ze laten je zien waar de klant zich op dat moment op de website bevindt. Met Web Tabs bezoek je gewoon de pagina rechtstreeks in de interface van de operator. In dat geval is er geen toestemming nodig van de klant. Dat komt omdat je niet naar hun scherm kijkt, maar naar dezelfde pagina op je scherm. 

Met Screen Share kun je rechtstreeks op het scherm van de klant kijken als hij dat aan zijn kant heeft ingeschakeld. Je zult weten of de klant de Screen Share functie aan hun kant heeft ingeschakeld met de rode indicator met een scherm icoontje erin.

Met deze twee chatfuncties is het veel gemakkelijker om de klanten te helpen, omdat je ziet wat zij op dat moment zien. Je kunt ze nauwkeuriger door de website leiden en ze nog sneller helpen. Zij hoeven niets uit te leggen of te beschrijven, omdat je het dan gewoon zelf kunt zien en uitleggen.

 

Chats overdragen

Last, but not least is er de chatfunctie die je de mogelijkheid geeft om chats over te dragen aan andere collega’s. Met een paar eenvoudige klikken kun je de collega kiezen, een kleine notitie schrijven om hen te laten waarom ze de chat ontvangen, en het versturen naar hen.

Dit is een handige functie, vooral voor nieuwe medewerkers die minder ervaring en kennis hebben. Als een collega niet zeker weet hoe ze een vraag moet afhandelen, en weten dat er iemand is die de klant beter van dienst kan zijn, kunnen ze de chat met deze functie aan hem of haar overdragen.

 

Combineer ze allemaal

Door al deze chatfuncties te gebruiken, kun je een veel snellere en betere service bieden. Door ze te combineren, kun je elke klant op een uitstekende manier helpen.

Je klanten zullen onder de indruk zijn van de manier waarop je hun vragen behandelt. Je zult in staat zijn om hen te voorzien van een snelle en hoogwaardige service die ook de algehele klantervaring van je merk zal verbeteren. Conversation24 heeft vele andere chatfuncties en tools die je kunnen helpen om al je doelen op het gebied van klantenservice te bereiken.

Als je wilt uitblinken in een geweldige klantenservice, begin dan hier! 

post image

Channels

Toom Kiest WhatsApp als Marketingtool

See more