post image

Channels

Waarom Live Chat Software werkt voor grote en kleine bedrijven

Na een lange dag op kantoor, loop je naar de metro. De volgende metro vertrekt over tien minuten, dus je gebruikt deze tijd om je laatste notificaties te checken. Er is een nieuwsbrief van je favoriete merk over de nieuwe collectie. Dat herinnerd je er meteen aan dat je nog een paar shorts moet terugsturen die niet pasten.

Je herinnert je niet dat je een retourlabel bij je pakje hebt gezien, dus ga je naar hun website. Net als je op de startpagina komt, verschijnt er een chatvenster. Binnen een paar minuten heb je niet alleen alle informatie over het retourproces gekregen, maar hebben ze je zelfs een nieuw retourlabel gestuurd.

Live Chat software is tegenwoordig een must-have tool voor de meeste bedrijven. Klanten zijn er dol op, en het kan een geweldige functie zijn om zich te onderscheiden van de concurrentie. Maar is het ook voor kleine bedrijven de moeite waard?

Vandaag bespreken we de voordelen van Live Chat software en waarom het perfect kan werken voor kleine en grote bedrijven.

 

De voordelen van het gebruik van Live Chat Software

Het is kostenefficiënt

Een van de eerste stappen bij het implementeren van nieuwe technologie of software is de kosten die ermee gemoeid zijn. Voor een bedrijf is het gebruik van Live Chat software een investering om hun huidige klantenservice een boost te geven.

Bij het kiezen van Live Chat software, variëren de prijzen op basis van de functionaliteiten en het aantal gebruikers. Daarom kunnen we het erover eens zijn dat kleine bedrijven niet veel chat operators nodig hebben. Met een klein team kun je dus een voordelige optie kiezen en toch je consumenten verrassen.

 

Het verbetert de klantervaring

Live Chat is nuttig tijdens elke stap van het aankooptraject. Zowel voor de aankoop van een product of dienst, na ontvangst, of zelfs terwijl je wacht op de levering.

Consumenten hebben vaak een drukke levensstijl, dus efficiëntie is voor hen een prioriteit. Ze verwachten een snelle service wanneer ze je klantenservice contacteren, en Live Chat is daar perfect voor.

Maar denk nu eens aan een wat kleiner bedrijf. Nieuwe bezoekers verwachten niet meteen uitstekende klantenservice van een bedrijf dat onlangs op de markt is verschenen. Het is dus een uitstekende kans om hen te verrassen door een Live Chat optie aan te bieden.

 

Het is een goede manier om klantenloyaliteit te ontwikkelen

Je kunt rekenen op Live Chat software als een van je beste vrienden om klantenloyaliteit mee op te bouwen. Denk daar maar eens over na. Het maakt niet uit wat het verzoek van de klant is, of vanaf waar ze contact met je opnemen. Na een snel gesprek met een van je chat operators, verlaten ze de website met hun probleem opgelost. En misschien zelfs wel met een nieuwe bestelling geplaatst!

Ze hoeven niet langer in spanning te wachten op een antwoord per e-mail. Een snelle chat, en het is gedaan. Naast de snelheid, neemt de chat veel hindernissen weg die men vaak tegenkomt bij conventionele verkoop- en servicekanalen.

Uit het rapport van Kayako blijkt dat 52% van de consumenten eerder loyaal zal blijven aan een bedrijf dat Live Chat ondersteuning biedt. Door het vertrouwen van de consument te verdienen, kun je er zeker van zijn dat ze opnieuw op je website zullen winkelen. Misschien zullen ze je bedrijf zelfs wel aanbevelen aan vrienden en familie.

 

Het verhoogt je conversiepercentages

Live Chat is ideaal voor het genereren van leads. Het is het juiste middel om afgeleide bezoekers aan te spreken en ze in klanten te veranderen. Ook al zijn bezoekers niet van plan om iets te kopen, ze kunnen zich verleid voelen na het zien van de Live Chat optie en het stellen van een paar vragen aan de chat operator.

Afhankelijk van de functies van je Live Chat software, kun je zien welke pagina’s de klant als laatste heeft bezocht. Grijp die kans voor een upsell. Een paar sokken voorstellen aan een klant die een paar sportschoenen koopt, kan nooit kwaad, toch?

 

Het is een kostbare bron van gegevens

Belangrijk om te onthouden is dit: geen enkel stukje data mag worden verspild! Naast algemene gegevens zoals het aantal bezoeken en de tijd die klanten op specifieke pagina’s doorbrengen, is de inhoud van de gesprekken erg kostbaar.

Tijdens de chat kunnen chat operators al zien waar de pijnpunten van klanten liggen. En op welke gebieden verbetering nodig is. Het is onnodig om te zeggen dat het hebben van deze inzichten gunstig is voor zowel kleine als grote bedrijven.

Die feedback is een goede duw in de rug voor verbetering voor een stabiel bedrijf. En kan zeker kleine bedrijven op weg helpen om te groeien en te shinen!

 

Live Chat Software: voor iedereen!

We zouden de hele dag kunnen besteden aan het opsommen van de talloze voordelen van Live Chat. Dus als je nog steeds nieuwsgierig bent en zin hebt om meer te leren, bekijk dan dit artikel. En als je zin hebt om op dit moment Live Chat service in je bedrijf op te nemen, neem dan contact met ons op.

Met Conversation24, kun je de optie vinden die het beste past bij je behoeften. Of je nu een klein of groot bedrijf hebt, je kunt sowieso op ons rekenen!

post image

Channels

Waarom wij zijn overgestapt op WhatsApp-nieuwsbrieven: Sneller, persoonlijker en zeer effectief

See more