post image

Chatbots

Zo zet je Conversational AI succesvol in

Het inzetten van een chatbot heeft een enorme vlucht genomen sinds de tweede helft van het vorige decennium, en groeit alleen nog maar meer. Ondanks dat de reputatie van chatbots niet altijd positief is geweest de afgelopen jaren, zal Conversational AI alleen maar verbeteren.

Lees hier meer over hoe jij gebruik kan maken van Conversational AI!

 

Grootst aantal patenten

Voor het tijdperk van webchat en chatbots, hadden bezoekers vaak moeite om te vinden wat ze zochten in een doolhof van informatie. Maar met de komst van chatbots, konden ze met één vraag zo bij de desbetreffende informatie komen. Website kregen een upgrade en content en chat werden met elkaar verbonden. Zo kwamen er ook meer persoonlijke gebruikerservaringen. De klant ziet alleen de content die voor hem of haar relevant is, en overbodige content wordt weggelaten.

Volgens recent onderzoek, zal de wereldwijde Conversational AI-markt zal naar verwachting groeien met 22% in de periode 2020-2025. Deze markt zal in 2025 bijna 14 miljard USD bedragen. Daarnaast is Conversational AI een van de AI-domeinen die het afgelopen jaar het grootste aantal patenten heeft aangevraagd.

 

Waar moet Conversational AI aan voldoen?

De vraag is nu, waar moeten bedrijven zich op richten om Conversational AI succesvol in te zetten voor een gestroomlijnde digitale ervaring?

 

Persoonlijkheid en empathie

Natuurlijk speelt persoonlijkheid een grote rol in hoe mensen naar een merk kijken. Breng je merk tot leven door je te focussen op stijl en tone of voice. Blij daarnaast ook onderzoek doen naar hoe mensen reageren. Hoe praten consumenten bijvoorbeeld over je producten of diensten? Speel hierop in door diezelfde communicatiestijl te gebruiken, want klantervaring gaat vooral om empathie, vertrouwen, de relatie en connectie met je merk.

 

Conversational Commerce

We zien steeds meer dat online winkelen zich van de traditionele webshop verplaatst naar berichtenapp zoals WhatsApp en Messenger. Nu ook de betaling vaker plaats kan vinden binnen deze chatapps, zoals Conversation24’s WhatsApp catalog & payment feature, is commerce en conversational steeds meer met elkaar verbonden.

Maar Conversational AI kan nog groter worden ingezet dan de chatbot op de website en via berichtenapps. Alles kan conversational zijn, van online advertenties tot landingspagina’s, en naadloos in elkaar overlopen. Conversational is het uitgangspunt van een persoonlijke en effectieve gebruikerservaring.

 

Hulp nodig?

Zoek je nog een provider voor Conversational AI? Dan ben je bij Conversation24 aan het juiste adres! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en advies te ontvangen over hoe jij dit het beste kan inzetten.

post image

Chatbots

Flink meer investeringen in AI voor verbetering klantenservice

See more