Stel je je eens voor dat je na een lange week op kantoor op jouw terras zit te genieten van jouw favoriete glas Chablis. Jouw favoriete witte wijn. Hij is rijk en je zit te peinzen. Maar je denkt dat dit enorm goed zal passen bij die winterkabeljauw waar jouw collega jou over vertelde. Niet zeker, maar we hebben morgen gasten op bezoek.
Snel pak je je telefoon en begin je een WhatsApp-gesprek met jouw plaatselijke wijnwinkel. Ze kennen jou, je gaat er al letterlijk altijd heen. “Jean-Pierre, hoe gaat het met je? Kun je mij advies geven of de Chablis die ik twee weken geleden gekocht heb. Zou passen bij die bijzondere kabeljauwschotel die ik dit weekend ga klaarmaken?” Ook al weet je dat hij eigenlijk geen Jean-Pierre heet, toch is het al meer dan tien jaar een running gag. Je kunt je er maar beter aan houden.
Maar Jean-Pierre is slim en antwoordt snel met een andere wijnsuggestie die het gerecht volledig zal aanvullen. Hij antwoordt zelfs met een betaallink en de notie, als je nu via deze link bestelt, zorg ik ervoor dat je ze morgen voor het eten op tijd in huis hebt. De deal was gesloten, je hebt zich nog nooit zo goed gevoeld in jouw leven en begint snel weer aan die heerlijke wijn te nippen.
Probeer vandaag nog WhatsApp business en begin met jouw klanten te praten!