post image

Kanalen

Wat we kunnen verwachten van WhatsApp Business in de toekomst

WhatsApp is van een platform van chatten met vrienden, uitgebreid naar een wereldwijd platform waar zowel mensen, als bedrijven en organisaties mee communiceren. Er zijn de laatste jaren veel nieuwe functies bijgekomen, en er gaan er nog veel bijkomen. WhatsApp Business zal nog verder gaan transformeren naar een allround platform waar elk bedrijf voordeel uit kan halen.

In dit artikel gaan we verder in op de ontwikkelingen van het grootste berichten platform wereldwijd.

 

Contactloos winkelen neemt de overhand

Het coronatijdperk heeft een aantal grote veranderingen met zich meegebracht. Eén daarvan is de behoefte aan ‘contactloze’ winkelmogelijkheden. Deze situatie heeft een impuls gegeven aan conversational commerce. Ook is het gebruik van WhatsApp tijdens de maanden van de coronacrisis met 40% toegenomen. Daarom is dit hét platform geworden geworden waar consumenten die aan huis gebonden zijn, hun producten kunnen bestellen.

Naast dat je er nu dingen kunt bestellen, is een van de veelgebruikte functies van WhatsApp ‘Order & Pick Up’, waarbij consumenten een tijd reserveren om hun producten in de winkel op te halen. Dit helpt om drukte in winkels te vermijden.

Hoewel corona de activiteiten van veel bedrijven heeft verstoord, heeft het ook kansen gecreëerd. De groei in conversational commerce en contactloos winkelen is daar duidelijk één van. Met alle ontwikkelingen die er gaande zijn, is WhatsApp klaar om deze kans te grijpen en zich te vestigen als een van de grootste commerce platforms.

 

De kracht WhatsApp als platform

De combinatie van WhatsApp als grootste messaging platform, en alle handige features die het gebruiksgemak optimaliseren, maken het een interessant platform voor bedrijven om te gebruiken. Het wordt al langer door veel mensen gebruikt om met vrienden en familie te communiceren, dus het inzetten om met een bedrijf te chatten om vragen te stellen of aankopen te doen is een logische volgende stap.

Verder voegt WhatsApp telkens nieuwe functies toe om de gesprekservaring eenvoudiger en interactiever te maken. Denk hierbij aan snelle antwoorden en buttons waarmee gebruikers makkelijker en sneller kunnen communiceren met bedrijven. De WhatsApp Business App, bedoeld voor kleine bedrijven, bevat bijvoorbeeld een catalogus functie waarbij klanten door de producten van jouw bedrijf kunnen bladeren.

 

Betaal makkelijk in twee klikken

Nu klanten gewend zijn geraakt aan digitale betalingen, zijn hun verwachtingen en eisen ook snel gestegen. En dat is precies waar de snelle betalingservaring van Whatsapp op inspeelt. WhatsApp Business stelt je klanten in staat directe betalingen te verrichten via WhatsApp terwijl ze bezig zijn met hun aankoop. Hierbij hoeven ze niet te navigeren tussen meerdere apps. Daarnaast kun je meldingen gebruiken als betalingsherinneringen.

Sinds WhatsApp meer nieuwe functies krijgt, wordt hier ook steeds meer gebruik van gemaakt door consumenten. In de toekomst zullen transacties dan ook vaker via WhatsApp gaan plaatsvinden. Dat komt omdat het makkelijk en snel te gebruiken is voor consumenten. Waar consumenten het platform nu steeds meer gaan gebruiken voor communicatie met bedrijven, zal het in de toekomst dus ook normaal worden om in dezelfde app meteen te betalen.

Nu WhatsApp zich steeds verder ontwikkelt, is het voor elk bedrijf handig om gebruik te maken van dit populaire berichten platform. Klik hier voor meer informatie over wat wij jou bij Conversation24 kunnen bieden.

post image

Kanalen

4 manieren om je klanten beter te leren kennen

See more