post image

Channels

Waarom zou je WhatsApp for Business gebruiken voor klantenservice?

WhatsApp is zonder twijfel een van de populairste berichtenplatformen ter wereld. Met meer dan 2 miljard gebruikers is deze app een geweldig kanaal geworden voor bedrijven. Bijvoorbeeld om in contact te komen met hun klanten. Maar vraag je je nog steeds af hoe je WhatsApp kunt gebruiken voor je klantenservice? In dit artikel lees je waarom deze berichtenapp moet worden toegevoegd aan je omnichannel klantenservicestrategie!

 

Wat is WhatsApp for Business?

WhatsApp for Business is ontworpen met kleine tot middelgrote bedrijven in gedachten. Het creëren van het perfecte platform dat kosteneffectief en efficiënt is voor ondersteuning. Door het gebruik van instant messaging, automatisering en andere functies is deze app perfect voor de communicatie met klanten.

 

Waarom is WhatsApp een uitstekende keuze voor klantenservice?

Zakelijk profiel

Met WhatsApp for Business kun je een zakelijk profiel aanmaken. Dit betekent dat je een gezicht en een identiteit voor je merk kunt creëren. Dit doe je door middel van een profielfoto, naam, beschrijving, locatie of zelfs een link naar je website.

Het zal het je bedrijf een meer betrouwbare en legitieme uitstraling geven. Daarnaast zullen klanten ook in staat zijn om te zien wat voor soort bedrijf je bent. Wees dus altijd aanwezig op het platform waar je klanten van houden, en beschikbaar voor directe communicatie.

Georganiseerde gesprekken

Als je WhatsApp gebruikt voor klantenservice is het belangrijk dat je zowel zakelijke als persoonlijke chats goed kunt organiseren. Zo ben je in staat efficiënte en naadloze ondersteuning te bieden. Dankzij de introductie van zakelijke WhatsApp kunnen kleine bedrijven de gesprekken van hun klanten gescheiden houden van die van vrienden en familie.

WhatsApp-tools en -functies

Niet beschikbaar bericht. Gebruik deze functie als je niet beschikbaar bent om te reageren op je klanten tijdens een bepaalde tijdsperiode. WhatsApp kan een vooraf ingesteld automatisch bericht sturen om hen dat te laten weten.

Begroetingsbericht. Geautomatiseerde begroetingsberichten kunnen worden ingesteld om klanten te verwelkomen die met je bedrijf willen chatten.

Snelle antwoorden. Met deze functie kun je sjablonen maken op basis van FAQ’s om te gebruiken in gesprekken met je klanten. Het is een geweldige manier om die snelle ondersteuning te bieden die tegenwoordig zo belangrijk is.

Labels. Voor wie van organiseren houdt zal deze functie in de smaak vallen! Labels kunnen je helpen om de status van je klanten bij te houden met een visuele markering. Bijvoorbeeld “nieuwe klant” of “levering verzonden”.

Beveiliging en privacy

WhatsApp zorgt ervoor dat alle berichten veilig en privé blijven door middel van end-to-end encryptie. Houd de interacties eenvoudig tussen jou en je klanten. Als je meer wilt weten over of WhatsApp veilig is, bekijk dan eens dit artikel.

 

Meer dan alleen ondersteuning

WhatsApp stelt je als bedrijf in staat veel meer te bieden dan een geweldige klantenservice. Het is ook een geweldig platform om andere aspecten te verkennen, zoals verkoop en marketing.

WhatsApp voor sales

Door de eenvoudige gesprekken met je klanten, kun je de app gebruiken als een kans om de verkoop te stimuleren. Dankzij deze dialoog in twee richtingen kun je nieuwe of betere producten aanbevelen. Bijvoorbeeld producten waar je klanten misschien nog niet van op de hoogte zijn. Bovendien kun je je klanten helpen hun hele traject te doorlopen. Van het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop van een product of dienst. Real-time interacties zijn een geweldige manier om een helpende hand te bieden. Of zelfs een klein duwtje in de rug om een verkoop te voltooien.

WhatsApp voor marketing

WhatsApp is een geweldige manier voor kleine tot middelgrote bedrijven om hun producten of diensten op de markt te brengen. Je moet je klanten niet bombarderen met gimmicks of gespamde informatie. Maar je kunt ze wel op een niet-opdringerige manier op de hoogte brengen van kortingen of promoties.

 

WhatsApp for Business is het perfecte kanaal voor kleine bedrijven die hun klantenondersteuning willen optimaliseren. Maar ben je een middelgroot of groot bedrijf dat WhatsApp ook wil gebruiken? Ontdek hier meer over de WhatsApp Business API! In beide gevallen kun je voor meer informatie contact met ons opnemen, dan kunnen wij je helpen om aan de slag te gaan!

post image

Channels

Waarom wij zijn overgestapt op WhatsApp-nieuwsbrieven: Sneller, persoonlijker en zeer effectief

See more