post image

Commerce

Vier branches die profiteren van conversational commerce

eCommerce is een competitieve wereld. Bedrijven die denken dat het bieden van producten tegen de laagst mogelijke prijs genoeg is om zich te onderscheiden van de rest, worden achtergelaten in de race. De wereld verandert, en daarmee ook de behoeftes van de klant. Klantervaringen worden vandaag de dag in veel branches als het meest belangrijke aspect voor het succes van een bedrijf gezien. Conversational commerce ligt daaraan ten grondslag.

Met een groeiend aantal chatgebruikers heeft conversational commerce aan momentum en populariteit gewonnen binnen vele industrieën. Iedereen wil profiteren van de mogelijkheden van deze communicatiestrategie. Daarom zien we nu ook kleine ondernemers die zich aan de concurrentie kunnen toevoegen.

 

Wat is conversational commerce?

De kunst van het converseren is erg krachtig. Conversational commerce is een extensie hiervan. Het is een manier voor retailers om dit communicatiemiddel eigen te worden. Dan kunnen ze het op de goede manier inzetten bij de verkoop van producten en diensten. Door het gebruik van chat apps, chatbots, of via messaging platforms, helpt conversational commerce om klanten een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. Bovendien helpt het klanten een stuk sneller door de sales funnel.

 

4 branches die voordelen ervaren

Reizen

Vele jaren lang heeft de reisbranche een selfservice-ervaring aan hun klanten geboden. Maar door conversational commerce is dit veranderd. Er is een shift gekomen naar een meer interactieve en persoonlijke ervaring.

Klantervaring is de sleutel tot succes. Maar de reisbranche heeft ook ingezien dat conversational commerce kan helpen de conversie te vergroten. Bovendien heeft een geweldige klantervaring een grote impact op terugkerende klanten, waar de reisbranche sterk van afhankelijk is.

 

Gamen

De gamebranche is erg groot. En conversational commerce heeft een kans gecreëerd om de interactie met gamers op een andere manier aan te gaan. Conversaties kunnen nu gebruikt worden om klanten te behouden door middel van abonnementen, vouchers of beloningen.

In deze branche is het belangrijk dat gamers terugkomen voor meer. Conversational commerce heeft ervoor gezorgd dat spelers de interactie opnieuw aan kunnen gaan met merken.

 

Retail

Je kunt het niet over conversational commerce hebben, zonder de voor de hand liggende branche te noemen die van deze geweldige strategie gebruik heeft gemaakt. Retail is een branche waar conversational commerce bijna onlosmakelijk mee verbonden is. Het is ook een booming branche, waarin conversational commerce heeft gezorgd voor een betere en gepersonaliseerde shopervaring.

Op deze manier wordt het mogelijk om een vertaalslag te maken van een in-store-ervaring naar een online-ervaring. Klanten kunnen nu in contact komen met chat operators die hen door het gehele proces leiden. Van vragen, tot de betaling. Technologische vooruitgang, zoals het bekijken van artikelen in 3D en virtuele bezichtigingen, hebben de interacties tussen detailhandelaars en klanten verbeterd. De Retail branche is hierdoor voorgoed veranderd.

 

Beauty

De beautybranche kan zeker zeggen dat ze de meeste interactie hebben met hun doelgroep. Dit betekent echter dat het voor deze branche nog moeilijker is om klanten tevreden te houden.

Het is belangrijk om op het platform aanwezig te zijn waar je klanten ook zijn. In dit specifieke geval is social media het leidende platform. Het is van belang dat merken goed weten te communiceren met hun klanten op deze platforms.

Met zoveel producten op de markt kunnen klanten zich overweldigd voelen in het beslissingsproces. Dit is waar conversational commerce echt kan werken in het voordeel van deze industrie. Real-time ondersteuning en begeleiding kan worden aangeboden aan elke klant die een aankoop wil doen. Dit betekent snellere oplossingen en minder verlaten winkelmandjes.

 

Kortom, conversational commerce heeft bij verschillende branches gezorgd voor een opleving. Als gevolg daarvan voldoen ze aan de behoeften van de hedendaagse klanten. Als je je nog niet hebt aangemeld om deze magie zelf mee te maken, begin dan vandaag nog met Conversation24!

post image

Kanalen

4 manieren om je klanten beter te leren kennen

See more