post image

Channels

Ook via Instagram kunnen gebruikers nu producten betalen

Naast dat er nu de optie is om direct via WhatsApp te betalen, mogelijk gemaakt door de shoppingcart en payment integratie van Conversation24, biedt Instagram nu ook een betalingsoptie op hun app aan. Deze grote stap in de richting van conversational commerce heeft Meta CEO Mark Zuckerberg vorige week aangekondigd.

Instagram betalen payments

 

Alles-in-één oplossing

Via Instagram DM’s kunnen gebruikers (in de VS) nu producten bekijken, direct afrekenen en hun bestellingen volgen via de “payments in chat” functie. Gebruikers sturen hiervoor een direct bericht naar het bedrijf waar ze geïnteresseerd in zijn. Vanuit daar kunnen ze het gehele bestelproces voltooien. In diezelfde chat kunnen ze ook nog steeds vragen stellen en laat het kopers en verkopers in real-time communiceren met elkaar.

“Betaal met Meta Pay en reken af in een paar tikken”, aldus Zuckerberg. De lancering van de nieuwe Instagram functie komt op het moment dat Meta vorige maand Facebook Pay officieel omdoopte tot Meta Pay. Hiermee wil hij de eerste stap zetten naar het creëren van een digitale portemonnee voor de metaverse.

 

Uitkomst voor kleinere bedrijven

Deze nieuwe functie is voor kleinere bedrijven die momenteel geen Shops gebruiken een uitkomst. Meta hoopt zo de klantreis voor kleine bedrijven te vereenvoudigen. ‘We willen gebruikers helpen gesprekken te beginnen met bedrijven waar ze geïnteresseerd in zijn. We willen ze helpen producten te vinden en te kopen die ze leuk vinden op een makkelijke manier, direct vanuit de chat’.

Zodra ze toe zijn om een gehele digitale winkel op te zetten in Instagram, dan kunnen ze alsnog Shops inzetten. Ook voor bedrijven die hier al mee werken is de functie handig. Door het transactieproces te vereenvoudigen, kunnen bedrijven die Instagram als verkoopplatform gebruiken een boost in hun verkoopvolume krijgen.

 

Conversational Commerce is de toekomst

Het digitale landschap draait steeds meer om conversational commerce. Dat is met de lancering van deze functie ook weer duidelijker geworden. Wil je meer weten over het inzetten van commerce via chatkanalen? Neem dan contact met ons op en wij adviseren je graag.

post image

Channels

Waarom wij zijn overgestapt op WhatsApp-nieuwsbrieven: Sneller, persoonlijker en zeer effectief

See more