Met een aantal van de grootste berichten platforms als WhatsApp, Messenger en Instagram DM’s onder hun vleugels, is Meta altijd bezig met trends en vernieuwingen. In het allereerste ‘Conversations’ event van Meta vertellen verschillende sprekers waarom berichten juist nu zo belangrijk zijn voor hun organisatie.
Geen tijd te verspillen
Naast het plaatsen van content op onze feed, stories en reels, gebruiken we berichten voor diepere gesprekken die meer prive en vertrouwd zijn. Daarnaast ziet Meta ook dat mensen steeds meer die makkelijke communicatie niet alleen met vrienden en familie, maar ook met bedrijven willen.
50% van de volwassenen in de US gebruikt chat voor commerce, en dit is 62% in de leeftijd 25-34. Wij checken onze berichten dan ook veel meer dan onze mails, en ook telefoongesprekken nemen meer tijd in beslag dan een bericht. Niemand wil een kwartier of meer aan de telefoon hangen voordat je eindelijk iemand te spreken krijgt.
Verbondenheid
Een bericht sturen naar een bedrijf biedt uitkomst. 65% van de mensen verkiest messaging boven email en telefoon. Ook voelt 7 van de 10 mensen zich meer verbonden met een bedrijf dat ze een bericht kunnen sturen. Het is daarom ook niet gek dat 1 miljard mensen elke week een zakelijk bericht sturen via WhatsApp, Messenger en Instagram Direct Messages.
Als je hier goed gebruik van maakt als bedrijf, kan dit je enorm helpen. Als je je (potentiële) klanten goed en snel hebt geholpen toen ze een vraag of probleem hadden, zijn ze namelijk eerder bereid om te luisteren naar wat je te vertellen hebt in bijvoorbeeld je nieuwe campagne.
Nieuwe feature: Recurring notifications
Volgens Ankur Prasad (Product Marketing Director, Messenger and Instagram Business Messaging) is het niet alleen essentieel om een iemand goed te helpen via berichten, maar moet het hele process een seamless end-to-end experience worden.
Een gesprek eindigt niet nadat de klant iets bij je heeft gekocht. Er is altijd ruimte om te vragen of ze misschien nieuwe updates willen ontvangen. Dit kan bijvoorbeeld elke maand, elke week of elke dag zijn, de keuze is aan de klant. Ze kunnen zich dus ook gewoon in- en uitschrijven wanneer ze zelf willen.
Dit is mogelijk met de nieuwe feature in Messenger: Recurring notifications. Hiermee stuur je proactief geautomatiseerde berichten naar klanten. Deze manier van klantcontact is persoonlijk, effectief, klantgericht en zorgt ervoor dat klanten in je sales funnel blijven. Zo lezen mensen je berichten én blijven ze engaged.
De toekomst voor grote en kleine bedrijven
Als je het gehele event terugkijken, klik dan hier. Daarnaast is er een Small Business Track en een Enterprise Track. Deze gaan dieper in op hoe je berichten het beste in kan zetten om het optimale uit je bedrijf te halen. Deze zijn zeker ook interessant om te bekijken.
Wil je ook gesprekken in de vorm van berichten inzetten voor klantcommunicatie in je bedrijf? Dan is Conversation24 de plek om hiermee te beginnen! Wij bieden de eerste betalingsintegratie voor WhatsApp, zodat je klanten ook in hun meest favoriete app kunnen betalen. Neem contact met ons op voor meer info en advies.