post image

Channels

De opkomende revolutie van Business Messaging

Voordat er e-mail was, gebruikten bedrijven fax, gewone post en telefoon om in contact te blijven met hun klanten. Toen e-mail opkwam, stond niet iedereen te popelen om het meteen te gebruiken. Ze waren het gewend zoals het was, en ‘het werkte prima’. Maar toen meer en meer bedrijven het eenmaal begonnen te gebruiken, werd het al snel gemeengoed. En toen was er geen weg meer terug. Het lijkt er sterk op dat dit nu ook gebeurt met business messaging.

 

Groeiende trend

Of we het nu willen of niet, messaging is een belangrijk onderdeel van ons leven geworden. We chatten met onze familie, vrienden en collega’s, maar ook met bedrijven. Elke dag zijn er miljarden interacties tussen mensen en bedrijven. Wereldwijd versturen mensen dagelijks meer dan 140 miljoen berichten op messaging apps. De pandemie heeft deze trend alleen nog maar versneld.

 

‘The Quiet Channel Revolution Across Tech’

Volgens een onderzoek van Meta en de Boston Consulting Group (BCG), genaamd ‘Business Messaging: The Quiet Channel Revolution across Tech‘, zegt één op de drie klanten minstens één keer per week te chatten met bedrijven. Meer dan 40% van de mensen zegt vaker contact op te nemen met een bedrijf in vergelijking met de periode vóór de pandemie. De leeftijdsgroep van millennials en Gen Z’s stuurt bedrijven tot acht keer per maand een bericht.

En dat aantal neemt alleen maar toe. Early adapters zorgen al voor een enorme marketing ROI en gebruiken zakelijke messaging om kosten te besparen. Al 90% van de bedrijven erkent dat messaging apps belangrijk zijn voor succes. Daarnaast wil 80% van de consumenten meer gebruik gaan maken van Business Messaging.

 

Essentieel onderdeel

Deze manier van communiceren is een nieuwe kans voor kleine en grote bedrijven in elke branche om in contact te komen met hun klanten.

Volgens Tarandeep Singh, Managing Director van BCG, wint de adoptie van business messaging ook buiten kleine bedrijven aan populariteit. ‘Terwijl kleinere bedrijven al jaren gebruik maken van messaging om hun online aanwezigheid te digitaliseren en uit te breiden, erkennen grote bedrijven nu dat messaging een essentieel onderdeel is van hun bedrijfsmodel. Zeven op de tien grote bedrijven beoordelen messaging als zeer belangrijk voor hun bedrijf.’

 

Loop het niet mis

Klanten chatten regelmatig met bedrijven en zien het niet alleen als een extra kanaal om contact te leggen. Langzaam maar zeker ontwikkelt het zich tot een geweldige manier om de connectie te maken tussen merken en hun klanten.

Mis de kans om business messaging nu in je strategie op te nemen niet. Neem contact met ons op om er meer over te weten te komen.

post image

Channels

Keukenwarenhuis kan met verschillende live chat kanalen al hun uiteenlopende doelgroepen bereiken

See more