post image

Channels

Belangrijkste sectoren die kunnen profiteren van het gebruik van LiveChat

LiveChat is een geweldig hulpmiddel dat de meeste grote sectoren tegenwoordig gebruiken. Het merendeel van de websites hebben nu de LiveChat functie beschikbaar. Hiermee zijn bedrijven in staat om real-time contact met hun klanten te krijgen. Het is geweldig om klanten betrokken te houden. En daarbij een nog betere klantenservice te bieden, en de verkoop te verhogen.

De voordelen van het hebben van LiveChat op je website zijn onmiskenbaar. Elk bedrijf heeft er veel baat bij. Maar er zijn een paar sectoren die er het meest van kunnen profiteren. In dit artikel gaan we praten over deze grote industrieën die het meest kunnen profiteren van het hebben van LiveChat.

 

eCommerce bedrijven

Veel bedrijven willen hun zichtbaarheid verder opbouwen. Niet alleen in fysieke winkels, maar ook online. Klanten de mogelijkheid geven om ook via een webshop bij hen te bestellen is een groot pluspunt.

Maar net zoals klanten soms verkoopmedewerkers nodig hebben in de winkel, hebben ze die ook online nodig. En dit is waar LiveChat bij kan helpen. Hiermee kan het bedrijf dezelfde topkwaliteit leveren als in een fysieke winkel. Ze kunnen alle vragen van klanten beantwoorden. En ze kunnen hen net zo succesvol door het koopproces loodsen als in de winkel. Zo kunnen ze hun merkimago hoog houden met een geweldige klantervaring en meer verkoop genereren.

 

Vastgoed

Het hebben van LiveChat software op een vastgoed website kan zeer voordelig zijn. Een klant kan gewoon bladeren door alle eigenschappen die de website aanbiedt. Maar hij of zij kan ook een online chatoperator hebben om hen daarbij te helpen. Ook al kan de klant niet direct van de website kopen, het hebben van extra hulp kan wel helpen met leadgeneratie.

Vastgoed is een complex product. Het zou dus veel makkelijker als er iemand is die je kan helpen. Bijvoorbeeld als je op zoek bent naar je volgende huis. Door middel van LiveChat, kunnen de chatoperators de voorkeuren van de klant beperken. Op deze manier helpen ze hen de juiste woning te kiezen.

 

Reisindustrie

Bij het plannen van hun vakanties of andere reizen, willen mensen er zeker van zijn dat alles soepel zal verlopen. Ze hebben waarschijnlijk veel vragen over de reis, het verblijf, verzekeringen, en eventuele extra tips of eisen.

Alleen de website doornemen is niet meer genoeg. Urenlang zoeken naar de informatie die ze nodig hebben kan erg frustrerend zijn. Dit kan vermeden worden door simpelweg een LiveChat functie op de website te plaatsen. Mensen zullen makkelijk kunnen boeken wat ze willen, en al hun zorgen zullen verdwijnen.

In deze branche helpt LiveChat veel bij het opbouwen van relaties met je klanten. Hierdoor stijgt de verkoop en kunnen chatoperators hun klanten ter plekke service bieden. En dat terwijl zij een positieve gebeurtenis in hun leven aan het plannen zijn.

 

Auto-industrie

Dit is een van de belangrijkste sectoren, het is vergelijkbaar met vastgoed. Het kopen van een auto is een zeer grote beslissing. Daarom is het het beste als er zoveel mogelijk informatie beschikbaar is. Met LiveChat op hun website hoeven klanten niet helemaal naar de showroom te gaan. Ze kunnen zelf contact opnemen voor advies van een expert, zelfs als de winkel op dat moment gesloten is.

Er zijn voor je klanten met LiveChat is een geweldige manier om leads te genereren, en je verkoop te verhogen. Zelfs als de klanten op dat moment niet in de showroom zijn. Zo voorzie je je klanten van experts die hen helpen bij het nemen van een informatieve beslissing. En zodra ze er klaar voor zijn, kunnen ze naar de showroom komen om de deal te sluiten.

 

Gezondheidszorg

In alle sectoren is het heel belangrijk om beschikbaar te zijn voor al je klanten. Maar er voor mensen zijn in hun slechtste uren is nog belangrijker.

Veel mensen zijn bang om hun medische problemen met anderen te delen. En dit weerhoudt hen ervan om op tijd voor zichzelf te zorgen. Het toevoegen van LiveChat aan websites over gezondheidszorg kan zeer nuttig zijn. Zo kunnen mensen in alle vrijheid vragen stellen waarvoor ze zich anders misschien schamen. Dit kan letterlijk levens redden.

Over het algemeen is het erg handig voor mensen om gewoon hun vragen te typen. Zo kunnen ze op een snelle en gemakkelijke manier antwoord krijgen. Ze hoeven meestal dan ook niet langer dan 15 minuten of langer te wachten op een eenvoudige vraag. Ze kunnen alle informatie krijgen die ze nodig hebben over geneesmiddelen, of over de procedures die ze overwegen. En ze kunnen snel worden doorverwezen naar het juiste specialisme in overeenstemming met hun symptomen.

Het hebben van LiveChat in de gezondheidszorg zal de stress verminderen voor de assistenten die aan de telefoon werken. Zij zullen veel minder telefoontjes krijgen, waardoor ze zich op andere belangrijke zaken kunnen richten. En dat terwijl tegelijkertijd alle vragen van de patiënt nog steeds worden beantwoord.

 

Elk bedrijf kan profiteren van LiveChat

Dit waren de belangrijkste sectoren die kunnen profiteren van het hebben van LiveChat op hun websites. Maar de voordelen van LiveChat houden daar niet op. Elk bedrijf kan profiteren van LiveChat, klein en groot. Bijvoorbeeld voor het genereren van meer leads, het verhogen van de verkoop, of het verminderen van e-mails en telefoontjes. Ook de optimalisatie van je klantenservice is een manier om van LiveChat te profiteren.

Als je jouw bedrijf naar een hoger niveau wilt tillen, begin dan met het toevoegen van LiveChat aan je website!

post image

Channels

Toom Kiest WhatsApp als Marketingtool

See more