post image

Payments

Deze digitale betaalmethoden heb je nodig op je website

We leven in een digitale wereld, waarin we bijna alles via onze digitale apparaten doen. Digitale betaalmethoden zijn een groot deel van ons dagelijks leven geworden. En tijdens de pandemie zijn we meer dan ooit digitaal geworden.

E-commerce websites zijn in staat om hun producten en diensten gemakkelijk te verkopen met de hulp van digitale betalingen. Hun klanten kunnen gebruik maken van een breed scala aan betaalmethoden, wat het nog makkelijker maakt. Niet alleen voor je klanten, maar ook voor jezelf.

Met de hulp van een payment provider hoeven klanten alleen maar hun gewenste betaalmethode te selecteren, gegevens in te vullen, en te betalen. In een paar snelle stappen is iedereen blij.

Er zijn een paar populaire digitale betaalmethodes waarbij klanten zich het meest veilig voelen. Ze zijn snel, handig, en klanten verwachten deze op je website te zien. Dus waarom zou je ze niet gebruiken?

 

Wat zijn digitale betalingen?

Digitale betalingen zijn een vorm van cashloze, contactloze betaalmethodes. Met deze betalingen wordt alles veel gemakkelijker voor de meeste consumenten. De verwachting is dat het aantal gebruikers van digitale betalingen in 2021 met 5,4% zal groeien volgens Statista.

Maar om het mogelijk te maken voor je klanten om deze betaalmiddelen te gebruiken, moeten ze niet alleen beschikbaar zijn. Je website moet er ook mee zijn uitgerust. Dus wat zijn de betaalmethoden die je zeker nodig hebt? Hieronder noemen we er een paar.

 

4 digitale betaalmethoden die je moet gaan gebruiken

1. Bankpas

Bankpasjes bieden de klant veel veiligheid en gemak. Het kunnen krediet-, debet- en prepaidkaarten zijn. Ze kunnen onder andere worden gebruikt in fysieke winkels om te betalen bij pinautomaten. Maar veel mensen zijn er nu aan gewend om ook online te betalen met hun bankpas. Maestro, Master Card, Visa; veel klanten geven er de voorkeur aan deze opties op je website beschikbaar te hebben.

Om voor een product of de dienst te betalen, hoeven ze alleen maar hun creditcardgegevens in te voeren. Het kaartnummer, de naam van de kaarthouder, en de code op de achterkant. De transacties zijn snel en veilig, wat het tot een populaire betaalmethode maakt. Het is dan ook een goed idee om deze optie beschikbaar te hebben.

 

2. eWallets

De volgende methode waar we het over gaan hebben is de eWallet. Het ontstaan hiervan dateert van 1997 en het gebruik ervan heeft zich tegenwoordig meer en meer verspreid. Digitale portefeuilles zijn een manier om contant geld over te maken naar een digitaal formaat. Mensen kunnen ook hun krediet-/debetkaarten aan hun eWallet koppelen. Op die manier kunnen ze aankopen doen via hun tablets, smartphones en zelfs smartwatches.

Enkele van de meest bekende eWallets zijn Adyen, PayPal, Apple Pay, EcoPayz, enz. Klanten willen vaak de mogelijkheid hebben om te betalen met hun favoriete eWallet op je website. Dat is al reden genoeg waarom het een must is om optie beschikbaar te hebben.

 

3. Internetbankieren

Internet of online bankieren is een elektronisch betaalsysteem dat klanten de mogelijkheid biedt om betalingen en andere financiële transacties uit te voeren via hun website.

Op deze manier zijn mensen in staat om te betalen op je e-commerce website met internetbankieren. Ze zullen worden doorgestuurd naar de website van de bank om de transactie te voltooien. Daarna komen ze terug op je webpagina voor de bevestiging van de aankoop. Makkelijk, veilig en snel.

 

4. Mobiel bankieren

Net als bij internetbankieren, maakt mobiel bankieren verbinding met de rekening van de klant bij de bank. Alleen hierbij kan het overal op je mobiel gedaan worden, zolang er maar een internetverbinding beschikbaar is.

In lunchpauze of in de file kunnen mensen vanaf hun mobiel een kijkje nemen op je website. Als ze zien wat ze leuk vinden, kunnen ze daar dan ook meteen de betaling doen! Dit keer verwijst de website hen door naar hun mobiel bankieren app, wat nog makkelijker is. De aankoop is hiermee in een mum van tijd voltooid!

Dit is de belangrijkste betaalmethode die alle websites zouden moeten hebben. Klanten willen veiligheid, maar ook gemak. Dus bedrijven moeten ervoor zorgen dat ze in die behoeften van de klant voorzien.

 

5. Gespreksbetalingen

Deze vorm van digitaal betalen is zeer innovatief en handig voor beide partijen. Klanten kunnen naar je toe komen via live chat om een vraag te stellen. En ze kunnen daar ook uiteindelijk een aankoop doen, terwijl ze aan het chatten zijn. Dit kan met de directe betaallinks die de chatoperator in de chat naar de klant stuurt. Ze bestaan uit de gegevens (artikel, hoeveelheid, prijs) die nodig zijn om de bestelling te plaatsen. De klant klikt op deze link en wordt doorgestuurd naar de pagina waar hij verder kan gaan met de betaling. Vanuit daar kan hij nog steeds zijn favoriete betalingsmethode kiezen!

Zodra dat is gebeurd, komt de klant terug in de chat om het gesprek af te maken. Dit is een geweldige manier om je klanten op een snelle en efficiënte manier van dienst te zijn. Met deze manier wordt er veel waarde toegevoegd aan de totale klantervaring.

Met Conversation24 kun je over al deze betaalmethoden voor je bedrijf beschikken, en meer! En met de mogelijkheid om klantenservice en betalen te combineren, mis je helemaal niks meer. Als je deze geweldige opties ook op je website wilt hebben, bekijk dan onze mogelijkheden eens!

post image

Channels

WhatsApp breidt gebruik uit naar Gouden Gids 2.0.

See more